torsdag 7 januari 2010

DIF


Det här med sport. Det här med Djurgården.
Det tycks vara något magiskt över just detta lag.
Det roliga med det hela är att Daniel då sitter på fullaste allvar
och förklarar alla titlar, vinster och sm-guld genom tiderna,
på ett sätt som jag då antas förstå. Just det!
Jag förstår halv fem när det kommer till regler och termer inom sport.
Daniel vet mycket väl om detta, men liväl rullar tungan ivrigt när det kommer
till hans älskade DIF.
Ser ni, lite kan jag, det ska vara med versaler.

För att inte tala om dessa "dralångtnerifråntårna" Djurgårsdsvisorna.
Att jag till Bjällerklang helt plötsligt kommer på mig själv med att tralla,
- Klockan slår, klockan slår, Djurgår´n gjorde mål.
Ja. Ni förstår. Det fastnar. Även systra min har en del som fastnat.

Han är för underbar min Daniel.
Tänk att brinna så för något. (förutom familjen då vill säga)



Nu kallar bingen.




1 kommentar: